Eläkkeeltä töihin 2

Eläkkeeltä töihin

Lataa Yrityskysely (pdf)

Lataa Eläkkeeltä töihin -kyselyraportti (pdf)

Eläkkeeltä töihin – kokemus käyttöön ja talous kuntoon (2020–2022) on Eläkeliiton elokuussa 2020 käynnistämä kehittämishanke. STEA:n rahoittaman hankkeen tavoitteet ovat eläkeläisköyhyyden vähentäminen ja eläkeläisten hyvinvoinnin lisääminen. Hankkeessa rakennetaan keinoja eläkeläisköyhyyden vähentämiseksi, työpaikkojen monimuotoisuuden vahvistamiseksi ja ikääntyneiden kansalaisten työkokemuksen ja hiljaisen tiedon paremmaksi hyödyntämiseksi suomalaisessa työelämässä.

Eläkkeeltä töihin on vahvasti myös viestinnällinen hanke, jotta eläkeläisten oma tieto työllistymismahdollisuuksista lisääntyisi, ja jotta työnantajien tieto eläkeläisistä työvoimapotentiaalina lisääntyisi. Hankekumppanimme ovat Takuusäätiö ja Suomen Yrittäjät.

Hankkeen työntekijät:
Antero Kupiainen, projektipäällikkö

Kari Hiltunen, projektiasiantuntija

Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@elakeliitto.fi

Onko työnteko eläkkeellä sinulle tärkeää? Ilmoittaudu mukaan suunnittelemaan Eläkkeeltä Töihin – verkkokoulutuksen sisältöä!

Eläkeliitto ja Silver Senior Oy tekevät yhteistyötä, jotta eläkeläisillä olisi paremmat valmiudet ja mahdollisuudet palata työelämään.

Tarinoita

Haukiputaalaiset Aulikki ja Reino suuntasivat uudelle työuralle eläkkeellä

Eläkeläisköyhyys

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL:n selvityksen mukaan suhteellisen köyhyysmittarin mukaan 14–15 % yli 65-vuotiaista elää suhteellisen köyhyysrajan alapuolella.

Eläkkeeltä töihin? Tietoa ja työnhakulinkkejä
Eläkkeeltä töihin.
Eläkeläinen työntekijänä

Eläkkeellä olevan henkilön palkkaaminen

Tarvitsetko apua ja neuvoja taloudellisiin vaikeuksiin?

Takuusäätiö on suomalainen sosiaalialan järjestö.