Kuva ihmisistä keskustelemassa, päällä erilaisten puhekuplien kuvia

Senioripaneeli sähköisten palveluiden kehittämisen tukena

Senioripaneeli on perustettu keväällä 2020 Eläkeliiton ja FiComin (ICT-alan kattojärjestö) yhteistyön pohjalta. Paneelin tarkoitus on luoda vuoropuhelu palvelun tuottajien ja käyttäjien välille, tavoitteena paremmat sähköiset palvelut. Anonyymissa paneelissa toimii tällä hetkellä noin 60 jäsentä. Jäsenet ovat yli 60-vuotiaita senioreita ympäri Suomen, joita yhdistää kiinnostus sähköisten palveluiden kehittämiseen. Jäsenet ovat tekniseltä osaamistasoltaan peruskäyttäjistä edistyneempiin käyttäjiin.

Mitä toiminta on käytännössä?

Senioripaneelin toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen. Paneeli antaa pyydettäessä palautetta sähköisistä palveluista ja osallistuu käyttöönottotestauksiin. Palveluiden tuottajien on helpompi pyytää kohderyhmäpalautetta tällöin myös niiltä ikääntyneiltä, jotka eivät välttämättä ole suoraan asiakkaita. Paneelin kautta tavoittaa yhdellä yhteydenotolla 60 senioria, joilla kaikilla on halu olla mukana palveluiden kehittämisessä. Senioripaneelin hyödyntäminen on myös täysin maksutonta.

Miten paneelia voi hyödyntää?

Senioripaneelille voi laittaa pyynnön suoraan sähköpostilla (senioripaneeli@gmail.com).

Voiko vielä liittyä jäseneksi paneeliin?

Kyllä voi, lähettämällä pyynnön sähköpostilla (senioripaneeli@gmail.com).

Liity sähköisiä palveluita kehittävään Senioripaneeliin!

Paneeli on perustettu keväällä 2020 ja sen on tarkoitus pitkällä tähtäimellä parantaa esimerkiksi sähköisiä palveluita antamalla palveluntarjoajille kokemukseen perustuvaa palautetta su