Kuva verkkokahvitapaamisesta Skypen avulla

Nettiopastajat ja Digi-innostajat

Facebookissa on jo muutaman vuoden ajan toiminut "Eläkeliiton Nettiopastajat ja Digi-innostajat" -ryhmä. Ryhmän ajatuksena on saattaa yhteen sellaiset seniorit, jotka haluavat itse opetella ja ottaa käyttöön sähköisen maailman mahdollisuuksia ja jotka haluavat tarjota apua ja tukea toinen toisilleen sekä muille sitä haluaville.

Ryhmä on kaikille avoin ja se löytyy Facebookista ryhmän nimellä hakemalla. Ryhmään pääsee mukaan pyytämällä päästä jäseneksi. Ryhmässä voit esimerkiksi kysyä vinkkejä, jakaa hyviä käytäntöjä ja ehdottaa yhteisiä ideointitapaamisia.

Testasimme esimerkiksi ryhmän kanssa juuri toissa viikolla ilmaista "jitsi meet" videoneuvottelutyökalua, jonka 20 osallistujan voimin testaamisen kautta hyväksi havaitsimme. Mutta toki monia muitakin mahdollisuuksia löytyy!

Jitsi_ohje (1).pdf (175.36 KB)

Ryhmässä koetetaan muun muassa keksiä uusia keinoja elämästä nauttimiseen sähköisiä mahdollisuuksia hyödyntämällä. Jos ryhmä vaikuttaa mielestäsi kiinnostavalta, tule rohkeasti mukaan!