Kevytyrittäjä

Kevytyrittäjyys työllistymisen keinona. Lue myös, mikä on Kevytyrittäjätori

Kevytyrittäjyys on helppo tapa työllistää itsensä

Kevytyrittäjätori
Kevytyrittäjätori.fi on uusi valtakunnallinen laskutuspalveluyrityksistä riippumaton vain kevytyrittäjille tarkoitettu asiakashankintakanava. Kauppapaikka ja markkinointialusta on avoin kaikkien toimialojen kevytyrittäjille sekä heidän palveluitaan tarvitseville.

Tutustu palveluun osoitteessa https://kevytyrittajatori.fi/

Mitä on kevytyrittäjyys?
Kevytyrittäjyys tuo työn ja samalla vapauden. Työ tuo vaihtelua arkeen. Katso Joonas Tuompon puheenvuoro

Lue tästä Uusi työ ry:n puheenjohtajan Joonas Tuompon blogi:

Eläkkeeltä töihin - edes päiväksi?
Kevytyrittäjä on henkilö, joka työllistää itse itsensä, omaten vapauden päättää työstään. Hänellä on mahdollisuus valita, kuinka paljon töitä haluaa tehdä, tai olla tekemättä niitä lainkaan. Kevytyrittäjyys on mahdollista myös eläkkeellä ollessa.

Toimiminen kevytyrittäjänä tuo eläkeläisille huomattavaa vapautta. Kevytyrittäjä saa yrittäjän edut, kuten oikeuden päättää oman työaikansa ja -tapansa, asiakkaansa ja palkkionsa suuruuden. Kuitenkaan yrittäjyyteen usein liitetyt raskaammat velvollisuudet, kuten piinallinen byrokratia ja paperisodat, eivät heitä paina.

Sosiaalisen ympäristön tärkeys
Itsensä työllistäminen tuo perinteisen työsuhteisen työn rinnalle toisenlaisen mahdollisuuden tehdä töitä - ja eläkkeellä oloon mukavaa vaihtelua.

Kevytyrittäjyys soveltuu eläkeläiselle hyvin, sillä työtä voi tehdä jaksamisen ja oman halun mukaan, pitäen sopivassa suhteessa ansaittua vapaata työnteon vastapainoksi. Pienet piipahdukset työmaailmassa rikastuttavat sosiaalista elämää, tuoden uusia ihmiskohtaamisia ja ammatillisia haasteita.

Kokemus käyttöön
Eläkkeeltä satunnaisiksi työpäiviksi tai projekteiksi töihin palaaminen palvelee koko yhteiskuntaa, hiljaisen tiedon siirtyessä uusille työntekijäpolville. Satunnaisten töiden tekeminen eläkkeeltä käsin tuo myös taloudellista lisää eläkkeen päälle, sillä vanhuuseläkkeen ja osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen aikana voi työskennellä ilman tulorajaa.

Mikäli yrittäjyys on toteuttamaton haave, toimii kevytyrittäjyys myös pehmeänä laskuna siihen. Omaa yritysideaa voi kokeilla rauhassa, ilman yrityksen perustamisen tuomia paineita. Mikäli idea ei toimi, sen voi jättää siihen - ilman byrokratiaa.

Kun asiakaskunta on vakiintunut, on kevytyrittäjyydestä jouheva siirtyminen toiminimiyrittäjyyteen, jolloin saa Y-tunnuksen ja sen tuomat hyödyt. Myös toiminimiyrittäjyys on eläkeläiselle vaivaton vaihtoehto, sillä kevytyrityspalvelut hoitavat lakisääteiset seikat puolestasi, jolloin on mahdollisuus keskittyä tekemään sitä, missä itse on hyvä.

Lue lisää Uusi työ ry:n verkkosivuilta

Kevytyrittäjäpalveluja tarjoavat muun muassa