Missä menet – tunnista tilanteesi -kurssi. OSA 1

Ikääntyvän mielen hyvinvoinnin haasteiden kohtaaminen vapaaehtoistoiminnassa
27.10.30.10.2020
Ilmoittaudu 15.9.2020 mennessä.
Lehmirannan lomakeskus, Salo
Hae

Missä menet – tunnista tilanteesi -kurssi on suunnattu vapaaehtoistoiminnassa väsyneille tai väsymisuhan alla oleville 50 vuotta täyttäneille vapaaehtoisille. Kurssille hakeminen ei edellytä Eläkeliiton jäsenyyttä.

Kurssi on kaksiosainen ja edellyttää osallistumista kummallekin jaksolle.

Kurssin osallistujamäärä on noin 16 henkilöä. Hakuaika päättyy 6 viikkoa ennen kurssin alkua. Kurssin osallistujat valitaan hakulomakkeiden perusteella, ja kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssille pääsystä noin 4 viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssi on maksuton. Kurssi sisältää kurssiohjelman, puolihoidon ja majoituksen kahden hengen huoneessa. Matkat kurssipaikalle ovat omakustanteiset.

Kurssien peruutusehdot

Eläkeliiton järjestämät ja STEA:n rahoittamat kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Peruutus viimeistään ennen 14vrk kurssin alkua on maksuton. Viime hetken peruutuksien maksut ovat seuraavat:

- Peruutus 13–7 vrk ennen kurssin alkua: 10 euroa/kurssivuorokausi
- Peruutus 0
6 vrk ennen kurssin alkua: 20 euroa/kurssivuorokausi
- Mik
äli kurssilainen ei saavu kurssille ilmoittamatta asiasta, häneltä peritään peruutusmaksua 20
  euroa/kurssivuorokausi.
- Peruutusmaksua ei peritä, mikäli peruutuksen syynä on oma, omaisen tai läheisen sairastuminen tai muu vakava tilanne. Näissä tapauksissa pitää esittää lääkärintodistus tai muu vastaava todenne.

Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun kurssin järjestäjä on kuitannut saaneensa ilmoituksen.

Missä menet – tunnista tilanteesi -kurssin peruutushinnat:
- peruutus 0-6 vrk ennen kurssin alkua tai tulematta jättäminen 80 e
- peruutus 7-13 vrk ennen kurssin alkua 40 e

Missä menet – tunnista tilanteesi -kurssi, osa 1.

Kurssi suunnattu sinulle, joka olet väsymisuhan allla vapaaehtoistoiminnassa. Kurssi sopii esim. yhdistyksen puheenjohatajalle, emännälle, liikuntavastaavalle tai auttamistyötä tekevälle vapaaehtoiselle. Kurssila opitaan tunnistamaan omia rajoja ja löytämään voimavaroja itsestä. Kurssi on kaksiosainen ja edellyttää kumpaankin osaan osallistumista.

Paikka: Lehmirannan lomakeskus, Salo

I - osa: 27.-30.10.2020

II – osa: Maaliskuussa 2021. Tarkempi aika ilmoitetaan myöhemmin
Tiedustelut ja paperiset hakulomakkeet:
Erikoissuunnittelija Tarja Levo 040 72 57 410

Tarja Levo