Eläkeliiton järjestämien kurssien hinnat ja peruutusehdot

Eläkeliiton järjestämät kurssit ovat maksuttomia!

Eläkeliiton järjestämät ja STEA:n rahoittamat valtakunnalliset järjestö- ja vapaaehtoistoimintaan liittyvät kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Maksuttomuus ei kuitenkaan koske Eläkeliiton piirien järjestämiä kursseja, eikä Lehmirannan lomakeskuksen järjestämiä harrastekursseja ja varsinaisia lomia.

Sen sijaan käytössä on peruutusmaksu, jos peruutus tehdään myöhemmin kuin kaksi viikkoa kurssin alkamisesta. Viime hetken peruutukset jättävät kurssipaikkoja täyttämättä sekä hankaloittavat majoitusjärjestelyjä.

Jos peruutus on tapahtunut 14 vuorokautta tai aikaisemmin ennen kurssin alkua, peruutusmaksuja tai kuluja ei peritä.

Viime hetken peruutuksien maksut ovat seuraavat:

• Peruutus 13–7 vrk ennen kurssin alkua: 10 euroa/kurssivuorokausi (esimerkiksi kolmen vuorokauden kurssista 30 euroa)
  • Peruutus 0‒6 vrk ennen kurssin alkua: 20 euroa/kurssivuorokausi (esimerkiksi kolmen vuorokauden kurssista 60 euroa)
  • Mikäli kurssilainen ei saavu kurssille ilmoittamatta asiasta, häneltä peritään peruutusmaksua 20 euroa/kurssivuorokausi.
  • Peruutusmaksua ei peritä, mikäli peruutuksen syynä on oma, omaisen tai läheisen sairastuminen tai muu vakava tilanne. Näissä tapauksissa pitää esittää lääkärintodistus tai muu vastaava todenne.

Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun kurssin järjestäjä tai suunnittelija on kuitannut saaneensa ilmoituksen.

Peruutusmaksu ei koske Lehmirannan lomakeskuksen järjestämiä harrastekursseja.

Kurssiasioissa kysymyksiin vastaa koulutussuunnittelija Sointu Kallio, sointu.kallio@elakeliitto.fi, 040 7257 032

Sointu Kallio

Koulutussuunnittelija