nainen kutoo

Eläkeliiton Keuruun yhdistyksen vapaaehtoistyö turvapaikanhakijoiden parissa

Keuruulle saapui vuonna 2015 noin 900 turvapaikanhakijaa, joiden parissa vapaaehtoistyön aloitti muiden toimijoiden mukana myös Eläkeliiton Keuruun yhdistyksen vapaaehtoiset. Videolla Keuruun yhdistyksen puheenjohtaja Anna-Liisa Viitanen haastattelee toimintaan osallistuneita Kaarina Leppästä ja Ireene Laurista kokemuksistaan vapaaehtoistyöstä turvapaikanhakijoiden parissa. Kaarina ja Ireene kertovat mistä toiminta alkoi ja millaiseksi se muodostui.

Nyt suurin osa vuonna 2015 Keuruulle tulleista turvapaikanhakijoista on jo lähtenyt pois. Osa on palannut kotimaahan ja osa on muuttanut muualle Suomessa opiskelun ja työn perässä. Vapaaehtoistyöstä turvapaikanhakijoiden parissa on jäänyt Kaarinalle ja Ireenelle paljon muistoja ja hyviä kokemuksia jaettavaksi.

Videon kesto 16:15 min.

Anu Kytömäki