Eläkeläinen mies kokous

Tervetuloa vanhusneuvostokoulutukseen 29.11.2023: Tunne, tiedä, vaikuta -Hyvinvointialueen vanhusneuvosto ikääntyneiden palveluiden vartijana

-Ilmoittautuminen on päättynyt-

Eläkeliitto järjestää vuosittaisen valtakunnallisen vanhusneuvostokoulutuksen verkossa 29.11.2023 klo 10-12. Tänä vuonna koulutuksen tavoitteena on antaa vanhusneuvostoille välineitä siihen, miten he voisivat toiminnallaan parantaa ikääntyneiden hyvinvointia ja turvallisuutta hyvinvointialueilla.

Koulutuksessa käsitellään ikääntyneiden oikeuksia saada tarvitsemansa sosiaali- ja terveyspalvelut mukaan luettuna mielen hyvinvointi sekä miten asumisen paloturvallisuudesta hyvinvointialueilla voitaisiin parhaiten huolehtia. Koulutuksessa käsitellään myös järjestöyhteistyötä.

10:00 Tervetuloa  Sointu Kallio, koulutussuunnittelija Eläkeliitto ry

10:05 Alueellisen vaikuttamisen tuki: Ikäihmisen oikeudet etuuksiin ja palveluihin -Eläkeliiton piirit vanhusneuvostojen kumppaneina  Irene Vuorisalo, Vanhusasiamies, Eläkeliitto ry

10:30 Mitä palveluita ikäihmisen kuuluu saada  Marja Jylhä, gerontologian professori, yhteiskuntatieteiden tiedekunta, terveystieteiden yksikkö, Tampereen yliopisto, Gerontologian tutkimuskeskus (GEREC), Ikääntymisen ja hoivan tutkimuksen huippuyksikkö (CoEAgeCare)

11:00 On vain yksi hyvinvointi -Ikääntyvä mieli 2050  Sonja Maununaho, Asiantuntija, MIELI Suomen Mielenterveys ry

11:30 Paloturvallinen hyvinvointialue  Kari Telaranta, Johtava asiantuntija, Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö

12.00 Päätös  Irene Vuorisalo, vanhusasiamies, Eläkeliitto ry

Eläkeliiton vanhusneuvostokoulutusten avulla vanhusneuvostojen jäsenet voivat kehittää omia taitojaan ja tietojaan vanhusneuvostossa vaikuttamiseen. Koulutukseen ovat tervetulleita Eläkeliiton edustajien lisäksi kaikki muutkin vanhusneuvostojen jäsenet. Mukaan voivat tulla myös muut vanhusneuvostotoiminnasta kiinnostuneet henkilöt.

Osallistuminen on maksutonta. Tietoa koulutuksesta voi vapaasti välittää vanhusneuvostossa toimiville henkilölle ja vanhusneuvostoiminnasta kiinnostuneille henkilöille.

Voit ilmoittautua koulutukseen tämän linkin kautta.

Jos et pääse seuraamaan koulutusta suorana, voit katsoa sen jälkeenpäin Eläkeliiton sivuilla verkossa elakeliitto.fi.

Lämpimästi tervetuloa koulutukseen!

Lisätietoja: vanhusasiamies Irene Vuorisalo etunimi.sukunimi@elakeliitto.fi