Tasapainoinen tammikuu 2023

Onko tasapainosi terästä? -kampanjaa vietetään jälleen tammikuussa

Murtumatta mukana – Spänst i benen -ohjelma haastaa Sinut mukaan vuoden käynnistävään Onko tasapainosi terästä? -kampanjaan. Tavoitteena on lisätä liikettä ja harjoitella tasapainoa monipuolisten vinkkien avulla.
Kampanja on käynnissä 1.1.–31.1.2024.

Osallistu kampanjaan:

• Haasta itsesi, ystäväsi, perheesi tai yhteistyötaho mukaan kampanjaan.
  • Tee tasapaino- ja luustotesti
  • Harjoittele tasapainoasi päivittäin.
  • Jaa kampanjan verkkosivuilta löytyviä tasapainon kehittämisen vinkkejä ja ohjeita myös muille.
  • Katso tasapainoon keskittyvä webinaaritallenne kampanjan sivuilta. Linkki tallenteeseen (tulossa).
  • Osallistu 18.1.2024 yhteiseen tasapainoharjoitukseen etänä Teamsissa. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan
  • Ota käyttöösi Onko tasapainosi terästä liikekalenteri, ja tee harjoituksia päivittäin. Lataa kalenteri alta:
  • Jaa sosiaalisessa mediassa omia tasapainoharjoituksiasi tai kuvia liikuntasuorituksistasi.
  • Käytä tunnisteita #tasapainoinentammikuu ja #onkotasapainositerästä ja kerro, miten huomioit tasapainohaasteen.

Vinkkejä yhdistyksille kampanjan toteutukseen
yhteisöllisyys lisää osallistumista!

• Hyödyntäkää materiaaleja sellaisinaan tai soveltakaa niitä omiin tarpeisiinne sopiviksi.
  • Kannustakaa jäsenistöä osallistumaan kampanjaan.
  • Järjestäkää "kisakatsomo".
    • Katsokaa yhdessä tasapainowebinaari ja toteuttakaa yhdessä tasapainoharjoitus. (linkki tallenteeseen)
    • Osallistukaa yhdessä 18.1.2024 yhteiseen etänä toteutettavaan tasapainoharjoitukseen Teamsissa.
  • Järjestäkää lyhyitä välipalajumppia tasapainoteemalla.
  • Toteuttakaa tammikuussa yhdistyksen omissa ryhmissä/kerhoissa tasapainoteemalla harjoituksia.
  • Jakakaa tietoa yhdistyksen liikuntaryhmistä (paikallisissa kirjastoissa, terveyskeskuksissa tai kaupoissa) ja kutsukaa uusia jäseniä mukaan tasapainoilemaan.
  • Järjestäkää pieniä kisailuja tai arvontoja niiden kesken, jotka osallistuvat kampanjaan. Palkinnot innostavat mukaan.
  • Virittäkää yhteistyötä paikallisten muiden tahojen kanssa.
  • Kannustakaa kaikki vapaaehtoiset osallistumaan kampanjaan. Lisätään liikettä myös apua tarvitsevien kanssa.
  • Jakakaa kampanjan materiaalia omissa viestintäkanavissa #tasapainoinentammikuu ja #onkotasapainositerästä -tunnisteilla.

Kampanjan päätteeksi arvotaan osallistuneiden kesken yllätyspalkintoja. Palautetta antamalla osallistuu arvontaan ja on mahdollisuus voittaa liikunnallisia palkintoja. Palautekyselyn linkki (avautuu 1.1.): Vastausaika päättyy 7.2.2024.

Tehdään kampanjasta osallistava ja motivoiva, jotta mahdollisimman moni innostuu parantamaan tasapainoaan ja osallistumaan kampanjaan.

Kampanja on osa Murtumatta mukana -ohjelmaa, jonka takana ovat Eläkeliitto, Luustoliitto ja Svenska Pensionärsförbundet. Valtakunnallinen Murtumatta mukana -ohjelma edistää luustoterveyttä.