Mummodiskon bilekansa valtaa Helsingin Valkoisen Salin 27.3.

Liikkumisen, kuulon- tai näkemisen rajoitteet eivät haittaa, kun Helsingin Valkoisessa Salissa järjestetään keskiviikkona 27.3.2019 klo 13-16 Mummodisko – Kaikille aisteille – För alla sinnen!

Tapahtumassa esiintyvät viittomakielinen räppäri Signmark, Suomen legendaarisimpiin rock-yhtyeisiin lukeutuva Jussi & The Boys ja LUUTA! feat. Ärri The Opaskoira. Tunnelmasta huolehtii juontaja, näyttelijä Tuija Piepponen, vinyylejä pyörittää Dj Mikko Haapalainen ja liikettä kinttuihin loihtii muusikko Tiina Mattila.

Mummodiskot ovat olleet valtavia menestyksiä Helsingissä ja muualla Suomessa: tapahtumiin on osallistunut jo tuhansia ikäihmisiä, joiden seuraan on liittynyt muitakin juhlijoita. Ikä tai rajoittunut toimintakyky eivät poista ihmisen halua tanssia ja viihtyä yhdessä sekä tuttujen että tuntemattomien seurassa mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Tapahtumien tarkoituksena on ennen kaikkea lievittää ikäihmisten yksinäisyyttä ja mahdollistaa merkittäviä kohtaamisia yli sukupolvien.

Mummodisko-konseptin takana ovat geronomit Mikko Haapalainen ja Joni Tammisalo, joiden perustama Mummodisko ry toimii tapahtumien pääjärjestäjänä. Tämänkertaista tapahtumaa ideoimassa ja toteuttamassa on ollut Mummodisko ry:n lisäksi Eläkeliitto yhteistyökumppaneineen.

Tapahtumaan on kaikille vapaa pääsy.

Mummodisko 27.3. klo 13-16, Valkoinen Sali, Aleksanterinkatu 16-18, Helsinki

Heidi Oilimo