Matkailu kuuluu kaikille

Lomatoiminta on alkuajoista lähtien ollut keskeinen osa liiton toimintaa. Loma ja virkistys on mainittu myös liiton säännöissä. Loma- ja virkistystoiminnalla onkin oma tärkeä merkityksensä eläkeläisten sosiaalisen turvallisuuden ja hyvinvoinnin edistämisessä. Eläkeliiton oma hyvinvointikeskus on Lehmirannan lomakeskus. Lehmirannalle jäsenemme ovat todellisia asiakasomistajia, joille haluamme tarjota laadukkaan ja ikäystävällisen lomakokemuksen kilpailukykyiseen jäsenhintaan.

Muutoksen tuulet puhaltavat. Eläkeläisten kuluttajakäyttäytyminen on tutkimustenkin mukaan jatkuvassa muutoksessa. Eläkkeiden taso on noussut jatkuvasti. Eläkeläisten taloudellinen tilanne on keskimäärin parempi kuin koskaan. Seniorimatkailijat haluavat entistä räätälöidympiä palveluita.

Tämän päivän eläkeläisillä on myös runsaasti vaihtoehtoja vapaa-ajan viettoon ja matkailuun niin koti- kuin ulkomailla. Valitettavasti kaikki matkailuyrittäjät eivät kuitenkaan vielä osaa tunnistaa eläkeläisiä kuluttajina.

Eläkeliitolla on pitkä kokemus eläkeläismatkailijoiden tarpeista. Lomatoimintamme pohjautuu liiton arvoihin ja toimintaohjelmamme tavoitteisiin. Haluamme rakentaa ikäystävällistä Suomea.

Innovatiivisuuteen ja ikäystävällisyyteen on sitouduttu myös Lehmirannassa. Kokenut henkilöstömme on oppinut kuuntelemaan eri ikäisten eläkeläisten lomaan liittyviä odotuksia. Tärkeätä on myös lomakeskuksen esteettömyyden jatkuva parantaminen.
Viime vuonna Lehmiranta rekisteröityi valmismatkalain mukaiseksi vastuulliseksi matkanjärjestäjäksi. Näin se voi entistä paremmin tarjota jäsenyhdistyksille turvallisia ja helppoja ryhmälomia.

Tutussa eläkeläisporukassa lomailukin on hauskempaa. Ikäystävällisessä Suomessa matkailu kuuluu kaikille.