Eläkeliitto sai uuden puheenjohtajan

Jyväskylässä 6.6.2018 pidetty Eläkeliiton liittokokous valitsi liiton uudeksi puheenjohtajaksi hallintotieteiden tohtori Raimo Ikosen. Kokouksen valinta oli yksimielinen, sillä muita ehdotuksia ei puheenjohtajan tehtävään ollut.

- Olen erittäin otettu tästä luottamuksesta ja valmis palvelemaan tätä upeaa järjestöä. Arvostan Eläkeliiton työtä ja näen liiton tulevaisuuden erittäin hyvänä. Muuttuva toimintaympäristö haastaa tulevaisuudessa myös Eläkeliittoa. Sote- ja maakuntauudistus korostavat edunvalvonnan merkitystä entisestään eli liiton täytyy panostaa vaikuttamistoimintaan. Toiminnan pitää olla houkuttelevaa ja monipuolista myös tulevien eläkeläisten näkökulmasta, joten uudistumistakin tarvitaan, Ikonen sanoo.

Raimo Ikonen asuu Helsingissä ja on kotoisin Pohjois-Karjalan Liperistä. Hän on jäänyt eläkkeelle vuonna 2017 tehtyään pitkän uran valtionhallinnon johtotehtävissä, viimeisimmäksi sosiaali- ja terveysministeriössä ylijohtajana. Eläkeliitto on tullut Ikoselle tutuksi jo nuoruudessa, sillä hänen äitinsä toimi aktiivisesti paikallisessa yhdistyksessä.

Ikonen seuraa tehtävässä Eeva Kuuskoskea, joka toimi puheenjohtajana vuosina 2015-2018.