Toimintaa

Toiminta- ja tapahtumakalenteri syksy 2019

(15.12.2019)  Seuraa myös ilmoituksia NURMIJÄRVEN UUTISET -lehden yhdistyspalstalta.

Laulukuoro Venlat ja Noin seitsemän veljestä
Laulukuoro Venlat ja Noin seitsemän veljestä harjoittelee torstaisin klo 9:30 - 11:00 Ahjolassa. Kuoroa ohjaa maineikas kuoronjohtaja Arja Virtanen-Haapasalmi.
Blogeja kk-kerhojen asiantuntijavieraiden esityksistä sekä juhlista
Kk-kerhoista ja asiantuntijavierailuista tehdään blogikirjoituksia, jotka löytyvät Ajankohtaista-osiosta. Blogien linkkilista löytyy täältä - lue viimeisin blogi!

Tervetuloa joulujuhlaan maanantaina 16.12. klo 15:00-18:00.
Ilm. päättynyt (Lea Lotti p. 040 777 0535). Hinta 20 e/hlö sis. jouluisen noutopöydän perinneruuat.
Saaren kartanon Joulumaa kutsuu ke 18.12.19!
Keudan Saaren kartanon Joulumaa-tapahtuma järjestetään 21. kerran Pohjois-Mäntsälässä. Joulumaa rakennetaan Saaren kartanon puutarhan tiloihin: kasvihuoneisiin rakentuu kirkko, joulutori sekä joulumetsä eläimineen. Puutarhamyymälä, kahvio ja ravintola palvelevat kävijöitä. Huom. kellonaika täsmentyy myöhemmin!
Oman yhdistyksen digikoulutusta yhteistyössä Nurmijärven Opiston kanssa pe 17.1. klo 11-13 KK srk-keskuksessa
Yhdistyksemme jäsenille tarjotaan yhdistyksen kaksi omaa digikoulutustilaisuutta, jotka järjestetään yhteistyössä Nurmijärven Opiston kanssa. Molemmille kursseille sopii kaksikymmentä osanottajaa. Ilmoittautumiset Margit Taposelle sähköpostilla margit.taponen@gmail.com tai puh. 040 759 1387. Varmistat mukaanpääsysi ilmoittautumalla mahdollisimman pian.

Digitreenien peruskurssi netissä; yhdistyksen omat kurssit ja Digikahvilat
Ensi vuoden alussa 17.1. ja 14.2. järjestetään yhdistyksen omat digikoulutustilaisuudet yhteistyössä Nurmijärven Opiston kanssa, ilm.pian Margitille! Digikahvilat avautuvat tammikuussa. Ylen Digitreenien peruskurssilla voit tutustua digimaailmaan omaan tahtiin kotona silloin kun sinulle sopii.
Syyskokouksen kannanotto 27.11.2019
Eläkeliiton Nurmijärven yhdistyksen 27.11.2019 pidetty syyskokous vaatii Nurmijärven kunnalta valveutunutta paneutumista iäkkäiden sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksujen määräytymiseen.
WWW - Hyödyllisiä verkkolinkkejä - uudistettu
Tutustu uudistettuun verkkolinkkisivuun! Nurmijärven kunnan sivusto, tapahtumia, digilehtiä, Yle Areena, Elävä arkisto, aikataulut, Korsisaaren mobiililippu, sää, karttapalvelut, Niksipirkka...

Ajankohtaista Eläkeliitossa

Kuka tai mikä meitä hoitaa tulevaisuudessa?

Hoitajamitoitus puhuttaa. On kyllä syytäkin, kun julkisuudessa maalataan toinen toistaan hurjempia tulevaisuudenkuvia. Mutta riittävätkö hoitajat tulevaisuudessa?

Menetitkö tasapainosi – ovatko luut lujilla?

”Minulle elämässä on tärkeää tasapaino, niin kadulla, voimannostossa kuin elämässäkin” toteaa Esko ”Teräsvaari” Ketola videokuvaussession päätteeksi.

Eläkeliitto vaatii vanhusasiainvaltuutetun tehtävän perustamista

Eläkeliiton liittovaltuusto vaatii hallitusohjelmaan sisältyvän vanhusasiainvaltuutetun tehtävän perustamista. Vanhusten perusoikeusrikkomukset jatkuvat edelleen.