Juuri päivitetty järjestöjen sosiaaliturvaopas 15 vuotta!

Selkeää tietoa sosiaaliturvasta

Järjestöjen sosiaaliturvaopas on päivitetty vuodelle 2024. Opas tarjoaa selkeää ja ajantasaista tietoa sosiaaliturvan, palvelujärjestelmän ja muiden tukimuotojen kiemuroista!

Järjestöjen päivitetty sosiaaliturvaopas on julkaistu

Sosiaaliturvan tarkoituksena on turvata ihmisille riittävä toimeentulo ja huolenpito kaikissa elämäntilanteissa. Sosiaaliturva koostuu palveluista ja toimeentuloa turvaavista rahallisista etuuksista. Järjestelmä voi kuitenkin näyttäytyä hyvin epäselvänä, varsinkin jos tieto on jakautunut eri sivustoille.  Järjestöjen yhteisestä sosiaaliturvaoppaasta löydät yhdestä paikasta selkeää ja ajantasaista tietoa sosiaaliturvasta.

Järjestöjen sosiaaliturvaopas on luettavissa osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Verkkosivuille on koottu nyt jo 15 vuoden ajan laajasti tietoa, joka hyödyttää myös Eläkeliiton jäseniä. Sivustolla käsitellään paitsi ikääntyneiden, myös pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvaa ja palveluita. Oppaasta hyötyvät kaikki asiasta kiinnostuneet sekä erilaisia etuuksia tai palveluita käyttävät tai niistä tietoa etsivät henkilöt. Se on myös sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden käytettävissä.

Julkaisun on kirjoittanut 18 järjestöstä koostuva työryhmä, johon myös Eläkeliitto kuuluu. Muut järjestöt ovat Aivoliitto, Aivovammaliitto, Eläkkeensaajien Keskusliitto, Hengitysliitto, IBD ja muut suolistosairaudet ry, Invalidiliitto, Julkisen alan eläkeläisten liitto Kelo ry, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry, Mielenterveyden keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Neuroliitto, Omaishoitajaliitto, Psoriasisliitto, Suomen CP-liitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Nivelyhdistys ja Suomen Sydänliitto.

Otamme mielellämme vastaan palautetta.

#sosiaaliturvaopas

Anu Korhonen