Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Julkaisut

Oppaita

Toimekas
  Toimekas. Eläkeliiton järjestöopas 2015. Markku Hattula (toim.). Eläkeliitto ry.
128 sivua. 20 €.

Opas_kansi pieni

TunneMusiikki. Opas sisältää kaksi cd-levyä. Opas antaa runsaasti vinkkejä ikääntyneiden ja heikkoaististen musiikkitoimintaan. Oppaan ja levyjen yhteishinta on 10 €. Viisi kappaletta saa yhteishintaan 45 €

Kastele kulttuurin kukkaa   Kastele kulttuurin kukkaa -opintoaineisto antaa työkaluja paikalliskulttuurin tuntemuksen kehittämiseen. Pyydettäessä vihkonen lähetetään sähköpostilla maksutta. Sitä on lupa monistaa. Pienehkön määrän voi tilata Eläkeliitosta, hintaan 5 euroa kpl + postituskulut. Sen saa myös tästä pdf-muodossa.

SSopas pieni 2

Sävel soikoon − Musiikista iloa vapaaehtoistoimintaan. Opas + cd musiikin hyödyntämiseen vapaaehtois- ja ryhmätoiminnassa. Riina Lilja, Jennie Lillandt, Altti Rannikko ja Ava Numminen. Eläkeliitto ry. 78 sivua. Ei-jäsenet: 10 euroa/kpl ja 45 euroa/5 kpl. Eläkeliiton jäsenet: 8 euroa/kpl, 35 euroa/5 kpl.

LLopas kansi
  Läsnä ja lähellä − Opas kuolemaa ja surua kohtaaville vapaaehtoisille 2010. Katariina Engblom & Elisa Lehtonen (kirj.). Eläkeliitto ry. 68 sivua. 7 euroa, Eläkeliiton jäsenille 5 euroa.

ymv10

Yhdessä muutoksen virrassa - Erosta eheäksi -opas ryhmänohjaajalle. Opas erityisesti vapaaehtoisille eroryhmille vertaisohjaajille. Terhi Vedenkivi ja Liisa Salmenperä. 66 sivua. 2010. 7 euroa, Eläkeliiton jäsenille 5 euroa.

Uskonnalliset yhteisöt Suomessa -opintokerhoaineisto 2010. Eläkeliitto ry. 54 sivua+ kannet. A4-kokoinen, kierresidottu. Yhdistyksille ja piireille 6,50 euroa, jäsenille 7,50 euroa ja muille 8,50 euroa.

kuva / venettikansi.jpg

Auttamisen iloa. Palvelevan vapaaehtoistoiminnan opas 2008. Eläkeliitto ry. 48  sivua. 5 euroa.
 kuva / AA-opaskansi.jpg   Arjen ankkurina. Opas iäkkäässä omaishoitoperheessä toimivalle vapaaehtoiselle 2007. Elisa Lehtonen & Satu Tommola (kirj.). Maaret Alaranta & Tuuli Nikula (toim.) Eläkeliitto ry. 52 sivua. 5 euroa.

kuva / MMopas kansi pienempi.jpg   Murtumatta mukana - Lujuutta liikkumalla. Opas ikääntyvien vertaisliikunnan ohjaamiseen 2009. Maaret Alaranta ja Kitty Seppälä sekä Virpi Koskue (kirj.). Maaret Alaranta (toim.). Eläkeliitto ry. 128 sivua. Hinta 10 euroa.

Projektiraportteja

Kuntouttavaa kotielämää. Ikäihmisten toimintakyvyn ylläpitoavapaaehtoisvoimin. Loppuraportti. 2006. Maaret Alaranta (kirj.).Raportti nro 2. Eläkeliitto ry. Helsinki. 5 euroa.

Kasvokkain ja kohdakkain. Voimavaravalmennusta vapaaehtoistyöntekijöille oman jaksamisen turvaamiseksi ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseksi.Loppuraportti. 2006. Kerttu Maria Ikonen (toim.). Raportti nro 3.Eläkeliitto ry. Helsinki. 5 euroa.

Erosta eheäksi. Parisuhteen purkauduttua. Loppuraportti. 2006. KerttuMaria Ikonen (kirj.). Raportti nro 4. Eläkeliitto ry. Helsinki. 5euroa.

Tarinatupa - Samtalskafé. Muistelemisesta voimavaroja itsenäiseenselviytymiseen. Loppuraportti. 2006. Raportti nro 5. Eläkeliitto ry.Helsinki. 5 euroa.

Liiku ja liidä. Terveysliikuntaa ikääntyville. Loppuraportti. 2007.Maaret Alaranta (kirj.). Raportti nro 6. Eläkeliitto ry. Helsinki. 5euroa.

Julkaisusarja

Musiikki kohtaa vapaaehtoistoiminnan. 2011. Sari Saarela (kirj.) Helsingin yliopisto. Yleisen kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Julkaisuja nro 7. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Tuen välittyminen Eläkeliiton puhelinrinkitoiminnassa 2008. Meeri Reponen (kirj.) Jyväskylän yliopisto. Puheviestinnän pro gradu-tutkielma. Julkaisuja nro 6. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Ankkurina arjessa. Tutkielma ikääntyvien vapaaehtoisten jaomaishoitoperheiden kokemuksista 2008. Tuuli Nikula (kirj.) Turun yliopisto. Sosiologian pro gradu -tutkielma. Julkaisuja nro 5. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Osallistumisen iloa ja omia rajoja. Eläkeläiset vapaaehtoistoiminnassa 2008. Maiju Makkonen (kirj.) Jyväskylän yliopisto. Sosiologian(sosiaaligerontologian) pro gradu -tutkilema. Julkaisuja nro 4. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

"Siit saa ittelle jotakin". Tutkimus Turun seudun vertaisohjaajista2008. Päivi Niskanen & Jonna Tirkkonen (kirj.) Lahden ammattikorkeakoulu. Liikunnan ja vapaa-ajan koulutusohjelma. Opinnäytetyö. Julkaisuja nro 3. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Yhdessäoloa ja henkistä vireyttä. Tarinatupa-muisteluryhmienosallistujien kokemuksia 2006. Ritva Saartoala (kirj.) Joensuunyliopiston kasvatustieteen laitoksen pro gradu -tutkielma. Julkaisujanro 1. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Me olemme vahva joukkue. Tutkielma sopeutumiskurssin käyneiden leskien sosiaalisesta pääomasta 2006. Anja Matikainen (kirj.) Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksen pro gradu-tutkielma. Julkaisuja nro 2. Eläkeliitto ry. 10 euroa.

Muita julkaisuja

Elämänpuun lehtiä. Runoja ja ajatuksia. Eläkeliitto ry. 8 euroa.

Yhteisiä vuosia. Eläkeliiton menestystarina 2000. Eläkeliitto ry.

Eläkeliiton taskukalenteri. 5 euroa.

Tuotteita

Isännänviiri. 50 cm x 500 cm, sopii 10 metrin tankoon. 60 euroa.

Tilaukset

Julkaisuja voi tilata Eläkeliitosta, puh. (09) 7257 1144 tai sähköpostitse
info(at)elakeliitto.fi. Lähetyksiin lisätään posti- ja käsittelykulut.