Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Terveysliikunta

Liikuntamahdollisuuksientarjoaminen on ollut tärkeä osa Eläkeliiton toimintaa alusta alkaen.Tavoitteemme on pitää jäsenistön toimintakykyä yllä terveysliikunnan avulla.

Eläkeliitto kouluttaa jatkuvasti uusia liikunnan vertaisohjaajiayhdistyksiin ja järjestää heille virikepäiviä. Liikunta lisää mielen ja kehon hyvinvointia sekä tarjoaa tilaisuuden mukavaan yhdessäoloon.

Eläkeliiton organisaatio tarjoaa hyvät mahdollisuudet terveysliikuntaan ja -kasvatukseen. Eläkeliiton paikallisyhdistykset tavoittavat myös liikuntaa harrastamattomia sekä toimintakyvyltään heikentyneitä ihmisiä. Paikallisyhdistyksissä toimi vuonna 2009 yhteensä yli 1200 liikuntaryhmää. Eläkeliittolaisilla on käytössään myös oma kuntokortti,jonka avulla liikuntasuoritukset voidaan kirjata muistiin.

Murtumatta mukana, Lujuutta liikkumalla - Liikunnan aluekoulutukset 2018

Musiikki liikuttaa

Tule mukaan viettämään vapaaehtoisille suunnattua mukavaa, toiminnantäyteistä musiikkiliikunnan koulutuspäivää. Liikumme ja lauleskelemme yhdessä sekä kokeilemme kaikille sopivia musiikkiliikunnan harjoituksia.

Yhteistyössä: Eläkeliiton TunneMusiikki

Vertaisena vedessä

Vesijumppaan ja vesijuoksuun keskittyvä koulutus vapaaehtoistoimijoille. Vesiliikunnan ytimeen päästään teoriassa kuivalla maalla ja käytännössä altaassa.

Yhteistyössä: Teija Vihervaara, vesiliikunnan kouluttaja

Luovuutta, luontoa ja liikuntaa

Luonnosta syntyvät ideat ja ajatukset todeksi taiteen ja liikkeen keinoin! Rennossa koulutuspäivässä liikumme luontevasti ja luovasti luonnossa. Koulutuksen anti on täysin toteutettavassa omissa yhteisöissä.

Yhteistyössä: Eläkeliiton Elämää käsillä

Aluekoulutuspäivän esimerkkirunko:

klo 9.00 – 9.30 Avaus ja ajankohtaistiedotteet

Klo 9.30 – 11.45 Koulutusta

klo 11.45 – 12.30 Lounas

klo 12.30 – 15.00 Koulutusta

klo 15.00 – 15.30 Päivän päätös ja palaute

Esite aluekoulutuksista löytyy täältä.