Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Yhtäkkiä yksin - Leskeyden kohtaaminen

Elämänkumppanin menetyksen jälkeen mikään ei ole entisellään. Elämä on rakennettava uudelleen. Puolison menetys on elämänkaaren vaikeimpia kriisejä; kenenkään tule jäädä surussa yksin.

Eläkeliiton järjestämän Yhtäkkiä yksin -toiminnan tavoitteena on tukea leskeksi jääneitä elämäntilanteen murroksessa. Yhtäkkiä yksin -toiminta on avoinna kaikille yli 50-vuotiaille leskille.

yy-netti

SOPEUTUMISVALMENNUSKURSSIT:

Sopeutumisvalmennuskurssi tarjoaa mahdollisuuden käsitellä puolison kuolemaa asiantuntijoiden tukemana. Kurssilla käydään läpi surutyötä, yksin jäämisen aiheuttamia tunteita ja pohditaan yhdessä keinoja, jotka kantavat arjessa eteenpäin. Vaikka kukaan muu ei tunne tarinaasi eikä tiedä kokemaasi, on surun kohtaaminen kurssilaisia yhdistävä tekijä. Kurssi perustuu keskusteluhetkiin, yhteisöllisyyteen ja vertaistuen voimaan. Vastavuoroinen kokemusten vaihto ja vertaistuki auttavat huomaamaan, ettet ole surussasi yksin. Kanssakulkijoita löytyy ympäriltäsi.
Hakeminen:
Sopeutumisvalmennuskurssien aikataulut ja tarkemmat tiedot löydät KURSSIKALENTERISTA. Kursseille
haetaan erillisellä hakulomakkeella. Hakulomakkeen voi tulostaa tästä.  Hakulomakkeen saa
myös postitse ottamalla yhteyttä numeroon 040 7257 561 tai sähköpostitse anu.korhonen(at)elakeliitto.fi

KYSY LISÄÄ YHTÄKKIÄ YKSIN -TOIMINNASTA:
anu.korhonen(at)elakeliitto.fi
Eläkeliitto ry | Kalevankatu 61 | 00180 Helsinki

Yhtäkkiä yksin -toiminnan kuulumisia voit seurata myös facebook-sivuiltamme: https://www.facebook.com/yhtakkiayksin

Yhtäkkiä yksin -toiminnan kumppanijärjestö Suomen nuoret lesket ry järjestää vertaistukitoimintaa työikäisille ja leskiperheille. Tästä pääset tutustumaan heidän toimintaansa: