Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

apunen - auttava vapaaehtoistoiminta

Auttavan vapaaehtoistoiminnan kautta Eläkeliitto tarjoaa monipuolista tukea arkeen
ja hyvään elämään.

Auttava vapaaehtoistoiminta on monimuotoista ihmisten kohtaamista, auttamista ja tukemista. Siihen voi osallistua muun muassa vierailemalla juttukumppania kaipaavan naapurin luona, pitämällä musiikkituokiota palvelutalossa tai ohjaamalla iloista liikuntahetkeä hoitokodissa. Auttava vapaaehtoistoiminta on ennen kaikkea toisen ihmisen kohtaamista ja rinnalla kulkemista niin iloissa kuin suruissa.

Eläkeliitolla on kursseja ja tukihenkilöitä myös leskeksi jääneille ja ikääntyneille eronneille.

Vapaaehtoisille ja tukihenkilöille järjestetään koulutuksia. Ne ovat kaikille avoimia ja sopivat yksittäisille ihmisille, Eläkeliiton jäsenille, muissa kansalaisjärjestöissä toimiville sekä ikääntyvien kanssa työskenteleville.

Eläkeliiton apunen-toiminta pitää sisällään auttavaan vapaaehtoistoimintaan liittyvät projektit, toiminnot ja sopeutumisvalmennukset (Erosta eheäksi- ja Yhtäkkiä yksin -toiminta).

Lisätietoa apunen-toiminnan suunnittelija Katja Hariselta p. 040 7257 340, katja.harinen(at)elakeliitto.fi tai www.apunen.net

Apunen_Logo_oranssi

Vapaaehtoistoimintaa tukeva toiminta

apunen - auttava vapaaehtoistoiminta