Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Eläkeliitto

Karaokemestaruus ratkesi

(lisätty: 05.10.2017)

Kuopion Tahkolla ratkottiin keskiviikkona Eläkeliiton valtakunnalliset karaokemestaruudet.

Kuvassa Eläkeliiton karaokemestarit 2017: Kaija Pietilä, Arja-Inkeri Joas, Oiva Makkonen ja Jukka Korpela. Kuva: Pertti Meriläinen.

Naiset 65+ -sarjan mestariksi lauloi Arja-Inkeri Joas Kymenlaaksosta. Kunniamaininnan saivat Eija Partanen Ylä-Savosta ja Marja-Terttu Rytkönen Etelä-Pohjanmaalta.

Miehet 65+ -sarjassa mestaruuden otti Jukka Korpela Etelä-Savosta. Kunniamaininnan tuomaristo antoi Timo Uusikylälle Varsinais-Suomesta ja Matti Kovaselle Pohjois-Savosta.

50–64-vuotiaiden naisten sarjassa mestariksi nimettiin Kaija Pietilä Satakunnasta. Kunniamaininnalla palkittiin Kirsi Ukkonen Kymenlaaksosta ja Marita Ilmonen Keski-Suomesta.

50–64-vuotiaista miehistä mestariksi nousi Oiva Makkonen Karjalan piiristä. Kunniamaininnan saivat Timo Paananen Keski-Suomesta ja Keijo Annala Keski-Pohjanmaalta

Yleisöäänestyksen suosikit olivat Eija Partanen Kiuruvedeltä ja Matti Kovanen Kuopiosta.

Kaksi päivää laulua

Kaksipäiväiseen laulumaratoniin osallistui 77 laulajaa, jotka oli valittu loppukilpailuun maakunnallisissa karsinnoissa.

Tapahtumassa vallitsi lämmin tunnelma. Salintäyteinen yleisö kuunteli esityksiä kiinnostuneena ja kannusti laulajia runsain taputuksin.

EL Karaokemestari 2017 -kilpailun tuomaristoa johti Eläkeliiton liittovaltuuston puheenjohtaja ja kulttuurin monitoimimies Markku Sivonen. Tuomariston jäsenet olivat laulaja Rainer Friman, laulun lehtori, Tangokuningatar 1988 Kirsi Rissanen sekä aiemmat EL Karaokemestarit Mikko Litmanen, Juha Hötti, Anita Aroalho ja Leila Kattilakoski.

Taso yllätti tuomarin

Ensimmäistä kertaa karaokekisan tuomarina toiminut Kirsi Rissanen kertoi yllättyneensä laulajien taidoista.
– Tämä on ihan oikea korkeatasoinen laulukilpailu, hän sanoi.
Rainer Friman on kerran aikaisemminkin ollut tuomarina EL Karaokekilpailussa.
– Laulu on tarina. Olen näiden kahden päivän aikana kuullut hienoja tarinoita hienosti esitettynä, Friman mainitsi.

Suosittu harrastus

EL Karaokemestari -tapahtuma järjestettiin jo kymmenennen kerran.

Kilpailun tuottaja, Eläkeliiton järjestösihteeri Seppo Mustonen kertoi, että Eläkeliiton kaikissa 403 yhdistyksessä lauletaan.
Karaokekerhon on perustanut lähes sata yhdistystä, ja lisäksi jäsenet laulavat muissa paikallisissa karaokeryhmissä.

AlfaTV kuvasi karaokekilpailun ja lähettää sen kanavallaan. Kooste semifinaalista esitetään 11. lokakuuta ja finaali 14. lokakuuta

Mestarit ja vuoden 2012 tangokuningas Pekka Mikkola esiintyvät 11. marraskuuta EL Karaoken 10-vuotisjuhlatansseissa Naapurivaaran Huvikeskuksessa. Myös tämä tapahtuma nähdään aikanaan AlfaTV:ssä.