Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Eläkeläisten karaoken suomenmestaruus ratkotaan 3.-5.10.

(lisätty: 03.10.2017)

Eläkeliiton järjestämät valtakunnalliset eläkeläisten karaokemestaruuskilpailut huipentuvat 3.-5.10. Nilsiän Tahkovuorella. Loppukilpailussa kilpailee 77 laulajaa, jotka ovat valikoituneet mukaan alkukarsintojen kautta lähes tuhannen laulajan joukosta. Kovatasoisessa kilpailussa mestaruudet ratkotaan miesten ja naisten sarjoissa sekä ikäsarjoissa 50–64 ja yli 65-vuotiaat.

Kilpailut ovat osa Eläkeliiton laajaa kulttuuritoimintaa, jonka avulla liitto haluaa aktivoida jäsenistöään lauluharrastuksiin ja torjua samalla ikääntyneiden yksinäisyyttä ja syrjäytymistä.

- Karaoke yhdistää laulamista ja musiikkia rakastavia ihmisiä. Sen luoma ilmapiiri rohkaisee kilpailijoita ilmaisemaan tunteitaan laulamisen muodossa. Kysyimme karaokelaulun merkitystä kilpailuun osallistuneilta, ja heidän vastauksissaan toistuivat ystävät, yhdessäolo, rentoutuminen ja esiintymis- ja itsevarmuus, kertoo kilpailun tuottaja Seppo Mustonen Eläkeliitosta.

- Tutkimusten mukaan laulut ovat myös luonteva tie muistoihin, sillä jokaisella meillä on laulu. Lauluissa voi käsitellä ja sanoa senkin, mitä ei muutoin uskalla. Laulu mahdollistaa kaikkien tunteiden kokemisen ilosta surutyön tekemiseen, Mustonen toteaa.

Eläkeliitto on rohkaissut eläkeläisiä karaokeharrastuksen pariin pitkään ja suunnitelmallisesti. Liitto on järjestänyt karaokekilpailuja vuodesta 2008.

Kilpailun järjestävät tänä vuonna Eläkeliitto, Eläkeliiton Pohjois-Savon piiri sekä Eläkeliiton Kuopion ja Nilsiän yhdistykset.

Lisätietoja:

Seppo Mustonen, kilpailun ja juhlavuoden tuottaja, järjestösihteeri, Eläkeliitto ry

puh. 040 7257 037, (09) 7257 1187, seppo.mustonen@elakeliitto.fi

Lataa käsiohjelma (pdf)