Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Luonnos uudeksi iäkkäiden ihmisten palvelujen laatusuositukseksi

(lisätty: 12.05.2017)

Luonnos uudeksi iäkkäiden ihmisten palvelujen laatusuositukseksi on luettavissa otakantaa.fi-palvelussa. Jokainen asiasta kiinnostunut voi käydä keskustelemassa laatusuositusluonnoksesta ja vastata siitä esitettyihin kysymyksiin 19.5.2017 asti.

Laatusuosituksen tavoitteena on turvata mahdollisimman terve ja toimintakykyinen ikääntyminen koko ikääntyneelle väestölle sekä laadukkaat ja vaikuttavat palvelut niitä tarvitseville iäkkäille henkilöille.

Laatusuosituksessa on laadittu ehdotusta siitä, miten iäkkäiden ympärivuorokautisen hoidon palvelut voidaan toteuttaa mahdollisimman hyvin samaan aikaan, kun kuntien kustannuksia karsitaan. Kustannusten karsimistavoitteeksi on esitetty 70 miljoonaa euroa. Tämän hetkisessä esityksessä säästö on 33,5 miljoonaa euroa.

STM ja Kuntaliitto ovat antaneet iäkkäiden ihmisten palvelujen kehittämistä koskevan laatusuosituksen vuosina 2001, 2008 ja 2013. Nyt suositus uudistetaan vastaamaan toimintaympäristön muutoksia ja hallitusohjelman tavoitteita.

Löydät laatusuositusluonnoksen
klikkaamalla tästä.