Kalevankatu 61, 00180 Helsinki, P.(09) 7257 1100, Fax (09) 7257 1198

Suurenna fonttiaPienennä fonttia
Eläkeliitto

Pelimanniviikko IMG_1230

Pelimanniviikot ovat suosittuja musiikintäyteisiä viikkoja, joiden aikana voi nauttia eri puolilta Suomea tulevien pelimannien musisoinnista vaikka aamusta iltaan.

Pelimanniviikoilla on paljon tanssia, vesijumppaa, yhteislaulua, ulko- ja sisäliikuntaa sekä iltamia. Kullekin viikolle otetaan noin parikymmentä soittajaa edulliseen pelimannihintaan, joka edellyttää osallistumista harjoituksiin, yhteissoittoihin ja talon ohjelmanumeroihin viikon aikana.

Soitto-ohjelmistosta sovittaessa otetaan mahdollisuuksien mukaan huomioon pelimannien toiveet soitettavista kappaleista ja kokoonpanoista. Nuotinlukutaito ei ole välttämätöntä. Viikon aikana on kaksi päiväryhmille tarkoitettua konserttia, joiden ohjelmistossa on sekä pelimanni- että lavatanssimusiikkia.

Lomalaisista koottava lauluryhmä esiintyy myös eri tilaisuuksissa. Lomaviikolla on paljon yhteislaulua ja tanssia soittajien säestyksellä. Pelimanni- ja kansanmusiikkiviikolla elokuussa keskitytään erityisesti kansanmusiikkiin ja nähdään myös kansallispukukavalkadi sekä tanhu- tai tanssiryhmän esitys.

5.-11.12. Pelimanniviikko ja 2-riviset

Lue lomaviikkojen ohjelmasta yleisesti

Oma ryhmä 2-rivisten soittajille. Lisäksi tämän viikon aikana:

tapahtuma Iltapäivätapahtumat:

Keskiviikkona 6.12. vietämme Suomi 100 vuotta itsenäisyyspäiväjuhlaa.

Perjantaina 8.12. Pelimannisoitot ja päivätanssit klo 16 alkaen.

Lomaohjaaja: Anja Söderman
Soitonohjaaja: Make Leppänen
Tällä viikolla lomalla mm.: Eläkeliitto Kinnulan, Outokummun ja Joroisten yhdistykset sekä Keski-Pohjanmaan piiri